top of page

Teacher Ana Suárez

Founder CEO, Directora de la Academia Online Anglo-Saxon.

País: Chile.

Nivel: C1 (TOEFL ITP Level 1).

Estudios: Titulada de la carrera de Pedagogía en Inglés de la Universidad de Chile, sede Arica.

Profesora de Estado en Inglés, Jefe de Unidad Técnico Pedagógica y Administradora Educacional. Teacher Ana Suárez estudió en el Beet Institute de Inglaterra donde se capacitó en la enseñanza del idioma inglés como segundo idioma (ESOL).

web_edited_edited_edited.jpg

Certificaciones Internacionales de Inglés.

  1. TOEFL ITP Level 1.

  2. Cambridge English. Teaching Knowledge Test, TKT. Module 1. Language and background to language learning and teaching. 

  3. Cambridge English. Teaching Knowledge Test, TKT. Module 2. Lesson planning and use of resources for language teaching.

  4. Cambridge English. Teaching Knowledge Test, TKT. Module 3. Managing the teaching and learning process, including classroom management.

  5. Trinity College ESOL Test.

Últimos Cursos y Talleres Realizados.

  1. What it Takes to Launch a Successful Venture: Top Takeaways from 30 Years of Coaching Entrepreneurs. Stanford University. 

  2. Fonación y su Implicancia en la Docencia. Univ. De Chile.

  3. Enfoque Comunicativo de la Enseñanza del Idioma Inglés I. CPEIP.

  4. Enfoque Comunicativo en la Enseñanza del Idioma Inglés II. CPEIP.

  5. Selección de Lecturas en el Enfoque Comunicativo y Sugerencias de Actividades Metodológicas para Desarrollar Habilidades Lingüísticas Receptivas y Activas en el idioma inglés. Educación General Básica. CPEIP.

  6. Seminario de Perfeccionamiento para Profesores Jefes. Secretaría Ministerial de Educación.

  7. Curso de Perfeccionamiento para Directivos de Establecimientos Educacionales. Centros de Perfeccionamiento, Experimentación e Investigaciones Pedagógicas (Cinco Etapas).

  8. Developing Active and Receptive Skills. Educación General Básica y Media. CPEIP.

  9. “Crossing Bridges: from ELT to ESP”- Exploring New Avenues. Univ. De Tarapacá.

  10. Evaluation and Instructional Media in Teaching-Learning English. Universidad de Tarapacá.

  11. Formulación y Administración de Proyectos de Desarrollo Educativos. CPEIP.

  12. Seminario Taller Para Profesores de Inglés. Jacqueline Abt. Oxford University Press & Universidad de Tarapacá.

  13. “The Chilean Educational Reform”. Oxford University Press & Universidad de Tarapacá.

  14. “Techniques in Teaching Very Young Learners”. Oxford University Press.

  15. “Liderazgo Innovación y Desarrollo de la Capacidad Emprendedora”. INACAP Arica & SERCOTEC.

  16. “Communicative Techniques in Teaching Grammar”. Oxford University Press.

  17. “Teaching Phrasal Verbs and Idiomatic Expressions”. Oxford University Press.

  18. What does someone who knows English a language know? Leopoldo Wigdorsky. Ph. D. Universidad de Tarapacá. 

  19. Neuroscience research and its impact on EFL methodology. Liliana Beltran. M.A. Universidad de Chile.

  20. Textbook design and development. Joseph Piscotty, M.A., Universidad Católica del Norte.

  21. Web-based design tools for performance assessment in EFL. Karen Jogan Ph.D., Albright College, Reading, PA-USA and Ana Heredia, M.A., Universidad de Tarapacá, Arica Chile.

  22. The Educational Thought of Padre Hurtado and John Dewey. Justo Gallardo Olcay. Ph.D. Universidad de Tarapacá.

  23. What is More Relevant For Students? Preliminary Results for a Qualitative Piece of Reseach. Ana Tejeda / Marcelo Avalos. Universidad de Tarapacá.

  24. Another Model for Lesson Planning. Omar Villarreal. Universidad de Tarapacá.

  25. The Accuracy Versus Fluency Paradoxes. Kenton Sutherland. Ph.D. Universidad de Tarapacá.

  26. Making Sense of Words. Andrew Sheehan. Universidad de Tarapacá.

  27. Aspectos fundamentales de la reforma curricular. Mineduc.

bottom of page